söndag 3 oktober 2010

Fattig bonddräng

Jag är fattig bonddräng och jag tuggar mitt snus.
Jag är fattig bonddräng men jag lever ändå.

Mobilen fick ju bada när jag provjobbade olearys och spillde cider, så den är stendöd. Tur att jag får låna en av min snälla sambo Johanna. Sen gav även datorn upp igår och jag blev så obeskrivligt trött. För en ny dator är precis det jag har råd med. Och i dessa jobbsökardagar är ju en dator mer en nödvändighet är underhållning, som förr i tiden. Tur att jag kan smyglåna Johannas lite. Vad skulle jag göra utan Johanna i dessa dagar?

Serveringsjobbet har äntligen kommit igång. Bara typ 2 veckor försenat. Har inget schema, har inte skrivit på något kontrakt och har inte träffat ägaren. Och vår chef ska sluta snart. Har inte träffat den nya. Finns det ens någon ny? Förvirringen är total.

Men jag har en ny hobby. Jag lägger patiens på mobilen. Det är det mesta stabila fenomentet i mitt liv, så jag håller hårt vid det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar