tisdag 12 oktober 2010

jobb och jobbsök

En av de bättre anledningarna att jobba är att man får vara ledig. Har jobbat rätt mkt i helgen så igår var jag ledig och idag börjar jag inte förens klockan 18. Jag har lite annat att stå i som jag pysslat med under dagen, men man kan också med gott samvete lägga sig på soffan och göra ingenting en stund. Det behöver man när man ska jobba. Inte alls samma sak som att vara ledig hela tiden, eller snarare söka jobb hela tiden och ha dåligt samvete när man inte är supereffektiv. Gött mos.

Händer inte så mkt mer än jobb och laddning inför intervjuer. Jag har ju min andra intervju på aga imorrn. Och så ringde de ringde från göteborg imorse och bokade in en andra intervju, fast den blir här i Stockholm, nästa veckan. Känns väldigt, väldigt skönt att få lite positiv feedback. Jag har inbillat mig både det ena och det andra under denna tid, skönt att få svart på vitt att jag gör något rätt. MEN, det återstår att se om någon faktiskt vill anställa mig, det kan lika gärna skita sig med allihopa. Och då kommer jag bli förkrossad igen, det vet jag. Men det tar vi när den dagen kommer.

Landskamp ikväll, fullbokat på restaurangen. Nytt kassasystem tror jag. Blir ju spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar