söndag 24 oktober 2010

söndagkväll

Jobb, jobb. Men nu ska jag vara ledig i två dagar. Naaajs. Tänkte börja med att sova. Men kan faktiskt inte klaga på att jag sovit särskilt lite alls. Jag har gått och blivit en riktig sjusovare. Vaknar ibland runt 9-10 tiden för att folk messar och ringer, men jag skiter i vilket och sover på till typ ett-tiden. Härligt men kanske inte helt bra. Jaja.

Jobbet flyter på. Fortfarande många irritationsmoment. Gårdagens var en bartender med jävligt taskig attityd som anklagade MIG för att ha attityd. Hade så svårt att somna igår för jag var så arg. Efter rådslag med Hanna kom vi fram till att det är bäst att vara supertrevlig som motaktion. Jag lyckades sådär idag, för jag är ju ändå lite bitter och envis, och har man skitit i det blå skåpet så har man. Men jag hälsade fint imorse och var inget annat än trevlig idag. Underlättar ju ändå att ha dem på sin sida så att säga. Dagen irritationsmoment var någon slags mellanchef som kommer in och tycker och tänker och säger åt mig hur jag ska göra saker, fast att jag antingen redan gjort dem eller har ett bättre sätt att göra det på. Tur att han inte är där så ofta.

Men för övrigt hade jag väldigt trevliga kunder idag, förutom familjen från helvetet. Man märker ganska snabbt när någon från början har bestämmt sig för att komma undan billigt. "Det är för lite kött på de här vingarna". Så de fick nya. "De här är för starka, vi vill inte ha dem". Nehe, för ni frågade ju inte innan om de var starka. Och ung-jäveln högg i mig armen med en krita så det nästan uppstod blodvite, sen skrek hon "Gå ut!" åt mig så det ekade i hela restaurangen.

1 kommentar:

  1. Alltså jag säger bara en sak. Innan jag började jobba med människor trodde jag verkligen att det var det jag ville göra. Ack så fel jag hade. Jag har aldrig träffat så många idioter i hela mitt liv. Ska låsa in mig på ett labb någonstans så jag slipper se dom. Jag tror du måste joina.

    SvaraRadera