fredag 8 oktober 2010

full rulle

Det händer lite grejer. Änteligen. Visst är det tråkigt att jobba när andra är lediga och vill hitta på saker, typ nu i helgen. Men det är verkligen att föredra framför sysslolöshet och arbetslöshet. Så jag tycker det är najs. Läget på restaurangen är lite lätt kaosartat, men det ska nog bli bra så småningom. Vi hade smygöppning igår och jag fick ett nedlåtande "men lilla gumman" av mina första gäster, VD:n närmare bestämt. Men jag är bättre än vad jag trodde på att bita ihop och vara trevlig ändå. Jag vet ju att det är de som är puckon. Och jag är fantastiskt, hahaha.

Var även på intervju i götet igår, gick bra, men tror det är sjukt hård konkurrens. Och så den andra intervjun för det andra jobbet till veckan.

Och datorn ja, min underbara far har knypplat ihop en dator till mig, han hade en liggandes. Så problem solved. Ska försöka få hit den nu bara. Men nu har jag ju till och med fått ett schema, hallelulja!

Ja det kanske är så att vinden börjar vända, sakteligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar