tisdag 28 september 2010

Go shorty, it's your birthday

Födelsedag idag. Har varit en riktig toppendag. En av de bättre dagarna på länge. Hanna och Johanna har varit supersöta och så väldigt generösa. Jag uppskattar det så enormt mycket. Har även fått lite födelsedagspengar och det känns så bra att ha lite att spendera på opraktiskta och obehövliga saker.

Har varit på intervju sen sist. Och fick den bästa födelsedagspresenten imorse när de ringde från Aga och ville ha mig på en andra intervju. Hoppas hoppas hoppas!

Jag tror att jag har blivit bättre på att ta saker som de kommer. En dag i taget. Allt är så rörigt och obestämt i mitt liv att det bara inte går att få någon klarhet i saker och ting. Så det är knappt någon ide att planera något alls. Och det är inte min stil alls. Jag tycker om när saker är stabila och planerade. Gärna lite oväntade och spontana händelser, men med en stabil grund. Egentligen ligger all osäkerhet och ångest där under och puttrar, men jag kan inte låta det bubbla upp, för då blir det kaos. Så en sak i taget. En ansökan, en intervju, ett problem, en fundering och en dag i taget. Det är det enda sättet. Men jag drömmer, fantiserar och längtar nåt så otroligt till den dagen jag har ett jobb och en fast inkomst. Och OJ vad jag kommer uppskatta det efter denna ruttna tiden. Sen efter en liten tid kommer jag gnälla över att det är så jobbigt att jobba, hahaha.

Nu tycker jag att Johanna ska komma hem och titta på Idol med mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar