söndag 5 september 2010

bilarna går inte bra i norrland

Tillbaka i färneslandet (staden) efter en mkt trevlig tur i storstan. Har hunnit med mkt. Framförallt intervjun på olearys som gick fint (besked nu i veckan), hängt med bästa brudarna, snickrat möbler och annat trevligt. Nu är jag om möjligt ännu mer taggad på att flytta ner. Och ska ner igen på torsdag, för då ska jag på intervju igen. På ett "riktigt" jobb, gött mos, och som jag ska charma brallorna av dem!

Roligast var nog igår när jag drog min standard-replik "Bilen går bra eller?" till en kille i baren ("Bilen går bra" har smugit sig in sakta med säkert efter Bangkok tiden och nu ploppar den ut mest hela tiden, kanske lite uttjatad men jag gillar den fortfarande) och han blir lack och påstår att det är en typisk uttjatad norrländsk raggningreplik. Han var från Lycksele. Hahaha. Jag raggade inte ens, för han var inge fin. Humor.

Såg ju en affisch för en spelning med Hoffmaestro & Chraa på fredag, har nu kollat och de spelar på Gröna Lund och biljetterna gick lös för endast 150 kr. Kanske så att jag måste gå. Who's with me? Annars diskuteras utgång på Golden Hits, var ett tag sen sist. Och då träffade vi ju faktiskt en riktigt härlig dansbands-snubbe på de dryga femtio som underhöll oss kungligt. Men kommer fan inte ihåg vad han heter, det var nåt finurligt.

5 kommentarer:

  1. inte du också till sthlm!!!!!!!!!!!! jag vill me!! =) men hejja på intervjun! jag ska boka biljett precis. undrar hur många av ALLA mina kompisar jag hinner träffa på en helg?

    SvaraRadera
  2. förresten varför är det en handikappskylt när man ska göra en kommentar?
    måste göra en bara för att kontrollera...

    SvaraRadera
  3. hahahaha vad i helvete är det för nåt?!?!?
    Den pratar en sluddrig kod istället för att man skriver bokstäverna. och det funkar med den koden istället för bokstäverna.
    är det tänkt att man ska hitta den där knappen och lyssna istället om man är synskadad? helt seriöst, jag måste va sverigest mest fördomsfulla och/eller bombade men varför är det en rullstolssymbol?!?
    och hur ska man fatta det när det inte finns nån förklaring till, det bara börjar låta skumt när man klickar på den. blur blurr blurr, åtta, blurr blurr nio....

    nåväl. kvällens mysterium. hejdå

    SvaraRadera
  4. Haha, jag får ingen handikappskylt, men låter ju både komiskt och konstigt. inte direkt så man ser skylten om man är blind :). Eller så är det bara för mongon som inte kan utläsa bokstäverna? Men när ska du till Stockholm då? Nu? Ja jag har insett att det är stockholm jag vill till, men sen får vi vällan se hur det går.

    SvaraRadera
  5. "Bilen går bra" är ju en klassiker! Fan, folk fattar inte charmen bakom! Kör med den jag med jämt och ständigt. Farmor tog mig på allvar sist och berättade världens utläggning om att hennes bil var så rostig och trasig och att hon inte hade råd med någon ny. Haha! Keep it going!

    SvaraRadera