torsdag 16 september 2010

Hata motormännen

Dom ringer och dom ringer. Till pappa. De senaste tre dagarna har jag förklarat fem gånger att han jobbar på dagarna och är hemma på kvällarna. Nej jag är inte hans fru eller sambo. Idag fick jag nog. De ringde och när jag svarade la de på, fick väl napp hos någon annan samtidigt. De ringer igen fem sekunder senare och jag svarade. Samma sak. Nej han är inte hemma, han jobbar, han är hemma på kvällarna. Nej jag är inte han fru eller sambo, det är min pappa. Då säger hon med bebisröst: Jahaaa, men då ringer jag till din pappa ikväll.

Om de ringer en gång till ska jag fan driva med dem.
1. Nej han är inte hemma han gick bort igår. Bilolycka, väldigt tragiskt. Nu är jag föräldralös.
2. Nej han är inte hemma. Jag är hans sambos älskarinna, men säg inget till honom för han vet inte att hon är lesbisk.
3. Nej han är inte hemma. Jag är en inbrottstjuv. Jag kan lämna ett meddelande om ni vill. Hur stavar man till motormännen?

1 kommentar: