onsdag 15 september 2010

Avledningsmanöver

Just nu är det som med disken i tenta-p. Fast istället internet när jag borde söka jobb. Får lite sådana stunder varje dag, men det är a okay. Annars blir jag knäpp. Och så lurigt när jag sitter vid datorn typ hela dagarna, svårt att inte glida iväg på annat stundvis. Har precis läst min favorit-blogg. Eller favorit, typ den enda jag läser. Blir oftast förvånad över hur mkt skit det skrivs på alla dessa modebloggar. Orkar inte. Bryr mig inte. Men denna brutta är något speciellt. Och jag har Hanna att tacka för att jag hittade den: http://rodeo.net/niotillfem
Att läsa sina vänners bloggar är ju alltid roligt, de får skriva om precis vad de vill faktiskt, är ju kul bara för att de är ens vänner och man bryr sig. Men dessa stora bloggerskor (för det mesta faktiskt kvinnliga) som lyckas komponera hela inlägg om skit och ingenting, de ger mig inte heller ett skit. Sådetså.

Har sökt en massa jobb iaf. Hoppas hoppas att det blir något av det snart. Har fortfarande svårt att vara alltför glad över jobbet jag fått. Mest glad över att komma härifrån och ha något att göra om dagarna. Och att börjar tjäna pengar. Och egentligen är det väl precis därför jag sökt det. Så indirekt är jag ju glad för jobbet.

Såg lite av utfrågningen av alliansen igår på fyran. Bland annat när de pratade om hur viktigt det är att ha en arbetsgemenskap, oavsett yrke och kompetens. Och att man kan alltid lära sig något från alla olika jobb. I agree, men nog fan skulle det kännas bättre om jag fick användning av allt jag lärt mig. Kan också tipsa om ett klipp jag tyckte var givande i valdebatten, för mig iaf. Jag har så svårt att tro på politikerna, de har ju all anledning att försköna och förfina allt för att vinna. Därför tycker jag bättre om att lyssna på sånna som står utanför men som ändå har åsikter. Typ Stellan Skarsgård: http://www.tv4play.se/nyheter/nyhetskanalen?videoId=1.1808485

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar