måndag 13 september 2010

Jobb

Joo, jag har fått ett jobb. På Olearys. Hade väntat mig att bli gladare. Känns kul på nåt vis och det är definitivt ett lättnad att kunna försörja mig själv snart. Men ändock. Allt ställs på sin spets, här har jag slitit i fem år, för att jobba på Olearys. Ja det är tillfälligt och ja jag kommer med största sannolikhet att få ett "riktigt" jobb. Men tänk om inte. Tror ingen annan än jag ens överväger den möjligheten. Förstår inte vad jag gjort för fel. Jag kanske inte gjort något fel, men varför får jag då inget jobb? Lättare att klandra sig själv för resten av cirkusen har ju inte jag någon kontroll över. Andra har ju fått jobb.

Blir även less för att jag inte kan bli glad. Det är ju iaf ett steg i rätt riktning. Jag kanske helt enkelt är en sån person som är lite bitter och alltid tycker gräset är grönare. Jag inbillar mig att om jag fick ett civilingenjörsjobb, en hyffsad lägenhet i sthlm och lite trevliga inslag i min vardag, då skulle jag vara nöjd. Men det vet jag ju inte förens jag är där. Alltid finns det ju något att klaga på. Inte så att jag går runt här hemma nu och är asbitter. Men jag hade väntat mig mer. Jag ger upp lite mer för varje dag.

Nu ska jag kolla på Filip och Fredriks nya program, sen ska jag se säsongsavslutningen av True Blood. Det får mig säkert på bättre humör.

1 kommentar:

  1. Mm sista avsnittet av True Blood var ju inte alls spännande, nej nej. Undrar när det ska sända resten? Efter jul säkert... Jippi... Och så följer de ju inte böckerna! Blir lite besviken måste jag ju säga... Puss

    SvaraRadera