tisdag 24 augusti 2010

ingen förblir oberörd

Måste bara säga, gmail är da shit! Skulle skicka in en ansökan, men som vanligt hade jag glömt bifoga filer (klassikern, vet inte hur många gånger jag lyckats, fast första gången det gällde en ansökan faktiskt). Men då ploppade det upp en liten ruta som frågade om jag inte skulle bifoga filer, eftersom jag skrivit "bifogat" i mailet, sjukt smart! Det som kan vara läskigare är när det kommer upp riktad reklam, beroende på innehållet i mailet. När jag och H skickade mail fram och tillbaka under vårt exjobb kom det upp reklam om värmepannor. Hur gör de sånt egentligen?

En annan skum reklam är en som kommer upp på sidan där jag brukar streama lite program. Det är en kroppsdräkt i neon-grön, och deras reklam-slogan lyder "ingen förblir oberörd när du kommer gående i denna heltäckande kroppsdräkt". För så brukar ju iaf jag fundera: Hmm, jag ska nog köpa en heltäckande grön kroppsdräkt, så att ingen förblir oberörd. Är det ens en anledning?

Idag köttar jag ansökningar på servis-jobb i sthlm. Dock efter en hel del snurrande i min skalle. Faktum är att jag vet inte om en kotte kommer vara intresserad, men det ligger 129 serveringstjänster i sthlm ute på platsbanken, någon borde väl nappa?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar