onsdag 25 augusti 2010

fint

Skickade in mitt CV till en snubbe idag. Jag tyckte han skulle vara intresserad, och även om de inte hade något åt mig fick jag ett sånt fint svar att det värme mitt lilla hjärta. Han tyckte mitt CV var "trevligt och fint", förklarade att de inte hade nåt just nu och skrev sen "MEN jag sparar Ditt CV för framtiden även om jag är övertygad om att Du Din bakgrund och intresseprofil kommer att få ett påhugg någonstans ganska omgående. Din profil är och kommer att bli efterfrågad i en accelererande omfattning."

Pessimisten i mig tänker: Men om det var så jäkla bra så anställ mig då! Men jag orkar inte lyssna på henne idag. Så jag jag är lite glad. Och gladare lär jag bli, för imorrn bär det av mot Linkan! Partey!

Dagens goda skratt var från när jag kollade mitt bankkonto. Det hade dragits 15 kr från korvmojjen utanför C i fredags. Fick en flashback av mig själv, rätt dragen, besatt av att jag vill ha en korv med bröd, och drar osammanhängande skämt om papaya coconut för korv-gubben. Men han var nog road. Faktum var att jag faktiskt hade tagit ut kontanter tidigare under kvällen men tappat bort dem... i plånboken. Dagen efter vaknade jag till synen av en halväten korv på bordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar