måndag 9 augusti 2010

galenskaper

Ny blogg. Igen. Så det kan gå.

Sommaren har flygit förbi samtidigt som den har segat sig fram. Tidningarna och folket pratar mest alla om samma sak, att börja jobba igen och vad jobbigt det är. Allt jag vill är att ha ett jobb. Tycker inte det är för mycket att be om heller. Alla säger saker som "Det är bara en tidsfråga", "Klart att du får ett jobb", "Ja men det har ju varit semester". Javisst, men ändå. Jag blir tokig snart.

Har haft en strålande helg i Tallin med H och J, sjukt kul. Men samtidigt dåligt eftersom jag fick en liten smak av hur det känns att se något lite trevligare än denna bortglömda stad, och framförallt att få umgås med sina vänner. Lite som att ha ett liv under en helg, för att sen återgå till detta tomrum som jobbsökandet har blivit. Men tro inte att jag gett upp ännu, segare än så är jag. Jag är bara less, kan ju också bero på att helgens alkoholsviter fortfarande känns i kroppen. Eller så var det för att jag fick komma på intervju och började planera mitt liv ifall jag skulle fått jobbet. Men icke.

Läste precis ut min bok, Bel Canto, kan rekommenderas. Nu ska jag snart lägga mig med datorn och streama senaste True Blood avsnittet. Det är de små sakerna jag får glädjas över i dessa dagar.

Adéu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar