fredag 20 augusti 2010

haspen är inte på

Nu har jag fått nog. Dags för plan B, orkar inte med detta limbo längre. Jag blir tokig av att inte ha ett jobb, av att inte ha några pengar och att bo hemma. Enough is enough. Men vad sen plan B ska vara är en annan fråga, igår flög tankarna åt alla håll, här är några idéer:

- Plugga. I Gävle? På distans? På distans i Stockholm?
- Söka okvalificerade yrken, där ligger nog servitris överst på listan. I Gävle? I Sthlm?
- Söka ingenjörsjobb i hela förbannade jävla Sverige och se om det går bättre. Klart jag vill flytta till Borås/Karlstad/Falköping. Eller?
- Plugga nåt lätt, söka okvalificerade jobb och jobba och plugga samtidigt?

Och med alla dessa förslag kommer tankar som: Men vad tycker en framtida arbetsgivare om att jag jobbat som servitris i sex månader? Vill jag bo i dyra sthlm på en servitrislön? Vill jag flytta till Gävle tillfälligt när det ändå är Sthlm jag vill till? Tänk om jag flyttar till Stockholm och sen inte får ett "riktigt" jobb och måste flytta igen?

Och sist men inte minst: Vill jag ens jobba som ingenjör? Men det handlar nog mest om jag är bitter. Blir faktiskt lite arg, för i helvete här är jag ju, anställ mig då!

Nej inte så bra nu. Drar till Gävle och C ikväll för att komma bort lite. Idag tänker jag inte söka några jobb. Har spårat alltför mkt för att få ut någon konstruktivt.

2 kommentarer:

  1. GÄVLE?!?!?!? varför gävle av alla ställen?
    då kan du ju likagärna va här?! =)

    jag gick och plockade blåbär i skogen imorse (bakis, precis bakom min kompis stuga) och tänkte på att jag skulle vilja att du bodde här.

    kan du inte söka jobb härifrån? när jag ändå skriver exjobb? så kliver vi upp på mornarna tillsammans och lökar på kvällarna och så kan du betala hyran genom att diska och tvätta för jag är på allvar redo att betala för hemhjälp. så jävla mkt tid har man kvar när man har ett fantastiskt jobb =)

    kom å hälsa på i vart fall! medan du inte också är fast nånstans!!

    SvaraRadera
  2. Jadu Johanna det är faktiskt inte en dum idé, jag har haft flera som varit betydligt sämre :). Jag ska suga lite på karamellen så återkommer jag!

    SvaraRadera