måndag 13 februari 2012

Oops

Det här med shopping är ju för himla skumt ibland. Om jag inte har råd alternativt inte tycker att jag borde köpa något just för stunden, då hittar man ju fan alltid något. Om jag däremot är ute med ett specifikt uppdrag i shoppingväg, då går det oftast jävligt segt.

Innan jag kom hit hetsade folk som sjutton på hur mycket jag skulle shoppa, hur billigt det var, än det ena och det tredje. Jag försökte hejda mig i Sverige månaderna innan avfärd för att kunna unna mig här. Väl på plats har jag legat rätt lugnt med shoppandet ändå. Jag har som inte riktigt fått feeling. Någon grej här och någon grej där, säkert mer än vanligt, men ändå. Har bland annat passat på att köpa en klocka och ett par märkesglajjor (RayBan - snacka om stencool nu). Men så har jag börjat släppa hela grejen med att jag måste shoppa så mycket. Det är som ingen ide att tvångsköpa för att man borde. Men då minsann passade det. Åkte iväg efter jobbet idag med syfte att köpa resväska och schampo. Gick förbi en klädaffär (där jag traskat runt, runt och runt när jag väl var i shoppingmode - men inte hittat särskilt mycket vettigt) och ser en klänning jag gillar. Kunde inte låta bli att gå in - provar - köper.

Ser ett par assnygga stövletter på Macys som var så jävla perfekta att jag dog lite. 54 dollar nedsatt från 130, men fanns inte i min storlek. Jag har fortfarande en liten tår i ögat. Åkte till sist till en affär som heter Marshalls som Lucas hade tipsat om kunde ha resväskor. Visar sig vara typ lågpris märkesaffär (dvs märkesgrejer till nedsatt pris), inte alls fel. Hittade Samsonite resväska för mycket lägre pris än vad Sears och Macys ville ha. Men det var inte nog där - jag gick loss ordenligt på annat också. Men det kan jag inte förtälja om eftersom det mesta inte ens var till mig. Presenter yaaaay! Men ändock, har letat presenter till mina fina med ljus och lykta också. Men jag hittade lite saker i NYC i helgen så jag hade taggat ner på den fronten också. Men så vips var ju de perfekta presenterna där. Ingen jävla ordning alls.

Så nu sitter jag här hemma och är lite hög på shopping. Började fundera när jag väl gick till kassan om jag blivit tokig (sådär som man blir ibland när man köper knas som verkar så jävla smart i butiken men mindre smart när man väl kommit hem) men det verkar inte så. Fortfarande stencoola grejer. Priserna var inte farliga heller, det var mängderna.

För övrig hade jag och Johanna en strålande helg i det stora äpplet. Fabulous. Nu går drömmarna i bo-i-NYC-banor. Shit vad det vore grymt.

Om ni vill titta lite på Johannas blogg har hon redan hunnit slänga upp bilder: http://johannawestberg.wordpress.com/ Johanna är en mycket företagsam och driftig kvinna så oavsett kan det var himla trevligt att läsa hennes blogg.

2 kommentarer:

  1. Men hallå jag försökte ju kommentera här förut!! Hoppas det funkar denna gång. Det jag skulle säga var att det är ju asroligt att shoppa och att du inte alls behöver ha någon ångest :D

    SvaraRadera
  2. wohoo heja shoppingen!
    det är som med..hrm..bästa utekvällarna, bäst när man minst anar det!

    lovely beskrivning också och tips om mig =)
    vet du vad det bästa är?! Adriana flyttar tillbaka till Barca!!! Hej hej åka dit och bo gratis!!!!!
    så då känns det kanske lite bättre att komma hem från äpplet.
    hälsa david ;)
    kram

    ps. skriver under här med bloggalias, coolt som fan, men du har ju så många johannor.

    SvaraRadera