torsdag 9 februari 2012

Frustration

Jävla iTunes! Jag vill ju bara uppgradera till iOS5. Det är väl inte så mycket begärt? Jag har sett samma felmeddelande säkert 20 gånger nu. Jag har googlat felmeddelandet. Jag har avinstallerat säkerhetsprogram. Jag har startat om datorn tre gånger. Enough is enough.

Igår på jobbet hade jag också ett slita-av-mig-huvudet-moment. Det är nämligen så att vi mäter en hel del i våra projekt. Jag sitter ute i underhållsverkstaden och mäter, mäter och mäter. Mikrometern är min bästa vän. Men så såg jag slutet i tunneln efter dryga 5 timmars konstant mätning igår. Allt var klart (för stunden i alla fall). Så jag sätter mig för att analysera den data vi hade (vilken äntligen var tillräcklig för att se nåt vettigt). Då upptäcker jag att jag lyckats spara över en hel del data från den tidigare mätningen. Borta. Jag försökte återskapa i drygt en halvtimme och var bitter i säkert en hel timme. Sen gav jag upp och började om. Nu har jag arbetsskada a.k.a. mikrometerhandled.

Men vem fan bryr sig? För imorrn far jag till NYC där Johanna väntar! Nu ska här packas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar