tisdag 21 februari 2012

Det börjar dra ihop sig

På fredag far jag hemöver. Bara några få dagar kvar. Känns lite halvskumt i bakvattnet men egentligen inga större känslor denna gång. Jag blir ju alltid nostalgisk, även om jag varit någonstans där jag svurit och varit bitter mest hela tiden. Två månader är ju egentligen inte länge. Det har varit kul och trevligt, folk är himla snälla och jobbet har gått bra men jag har inte knutit några band som kommer vara över en längre tidsperiod. Jag gör sällan det över så här korta perioder, jag behöver nöta in mig med folk för att det ska bli på riktigt.

Men det har sannerligen varit intressant att få en liten inblick i detta land som står i fokus på så många sätt. Att ha fått lite insiderinfo och en känsla för hur amerikanerna egentligen fungerar. Och NYC kommer ju alltid kännas speciellt. Även om det blev lite överdos av aktiviteter i helgen som var nu, sista helgen i New York. Fick typ inledning till en migränattack, solo på en bar. Stapplade runt som ett fyllo fast jag inte var full för det blev helt yrt, immigt och svettigt. Obehagligt. Dagen efter var jag trött som ett aber, så då tillät jag mig själv att inte behöva se allt jag möjligtvis kan hinna med på de resterande timmarna, utan jag åkte tillbaka till Scranton istället.

De få dagarna som är kvar är rätt busy. Troligen middag imorrn med två andra traineer i programmet som är åter här imorgon. Lite pub och hejdå på torsdagkväll. Fredag är det presentation, följt av hejdålunch och så blir jag upphämtad på kontoret efter det för att åka till flygplatsen. Däremellan ska vi hinna färdigställa några rapporter och en presentation och så borde jag väl kanske packa också? Har haft en väldigt avslappnad inställning till min packning eftersom jag har en resväska extra med mig hem. Men ska inte ropa hej heter det va? Wish me luck och snart ses vi igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar