tisdag 2 augusti 2011

Fulls ös medvetslös

Full jävla rulle blev det bara sådär hipp som happ.

Jag är åter i Sandviken nu, började jobba i måndags. Flyttade ner en hel del grejer i söndags, bakis som ett aber, men det gick fint. Förutom att lägenheten var as-skitig. Usch och fy. Mögel i sopkorgen, en halv måltid under mikron, vardagsrumsbordet hade nog inte blivit avtorkat det senaste halvåret, med mera, med mera. Så det har varit uppackning, städ och jobb. Fortfarande mycket kvar, både av städ och uppackning, men nu är det så pass att jag hittar ett par rena trosor på morgonen i alla fall. Men man vill ju så gärna fixa och dona så man trivs i alla fall. Första gången sen jag kom hit som jag tar mig en stund att sitta vid datorn. Det allvarligaste internetbehov kan ju tillgodoställas genom ajflåden nu för tiden. Mycket smidigt. Men roligast är ju att lägga patiens, hahaha, det behöver man ju verkligen en iPhone till.

Hur som haver, idag var jag till Söderhamn en sväng igen. Övningskörde motorcykel med pappeluren för andra gången. Yes box, you heard me. Ska försöka mig på ett MC-körkort. Kuuuul. Men farligt... ni behöver inte berätta. Mamma är lagom impad.

Annars är det helt okej att vara tillbaka på jobbet. Förutom att det är lite dött, är så svårt att ta sig för vettiga saker när inget är särskilt viktigt ändå och när det känns så öde. Tycker om att sitta i kontorslandskap med en massa liv runtom. Inte på ett öde kontor i en öde korridor i ett öde hus.

Fortsätter på femmans växel en stund till. Hälsa på Cissi imorrn, Salem på Dalhalla på fredag, kanske Gotland i helgen, och sen Skottland fredag till måndag veckan efter det. Heja heja!

2 kommentarer:

  1. oj, det var snabba puckar!
    så du har börjat jobba igen din stackare... har en vecka kvar, sjukt lyxigt!
    jepp, det måste få bli en resa snart igen, kanske en diarios de motocicleta? =)

    SvaraRadera
  2. eller hur! =)
    eller var det -31? =) nästa gång får du komma på sommaren! eller hösten, då är det också fint.
    när jag tänker efter är det alltid fint =)
    men tillbaka i umeå nu, sunkat ner mig i internetträsket på bara några timmar...

    SvaraRadera