fredag 29 juli 2011

nymodigheter

Att köpa en iPhone här i byn var inte det enklaste. Fick iofs hjälp av gammelgubben. Men ändå.

Frågade om de hade en vit. Fick svaret "Nej tyvärr, det är bara den svarta" när den yngre tjejen som tur var hörde oss, kommer fram med en vit och säger "Jo vi har visst en vit". Jag sa att jag gärna ville ha kvar mitt abbonemang Max25 fast med surf, så han fixar det (jag är ju inte under 25 längre) när han småler lite och pratar om att det var ju precis faktiskt, som jag kan ha det abbonemanget. Inte lätt när det det är svårt. Men jag blev ju glad, visste inte om han drev med mig eller inte. När allt väl var fixat väntade jag i hundra år för kortbetalningen fungerade inte, slutade med att jag fick gå och ta ut pengar. När jag väl kommit hem och började pillade hade han ju glömt att ge mig ett nytt SIM-kort. Ringde bara för att dubbelkolla innan jag åkte in igen och då hör jag henne fråga i telefonen "Glömde du SIM-kortsbyte till iphone-bruden?" Jotack, det är jag det.

Så det var gårdagens dagsprojekt. Nu håller vi som bäst på att bekanta oss, ajflåden och jag.

1 kommentar:

  1. welcome to the ihpone-world! man blir kär efter nån dag bara, håll ut =)
    btw måste vi åka till san sebastian, jag har hittat de sjukt snyggaste bartendersarna som finns! 2 st dessutom (jag har paxat ena)
    hemma nu! hoppas semestern är bra!
    uppdatera mera!
    kram

    SvaraRadera