torsdag 7 juli 2011

Adios amigo

Sista dagen imorrn. Jag har gått och blivit lite salongs kvällen till ära. Precis perfekt inför presentationen imorrn. Varken orkar eller hinner oroa mig. Vi har två nya homies här den här veckan. De har lagat man åt oss tre dagar av fyra. Sjukt najs. Currys, pasta och omelett.

Det jag kommer sakna med Tyskland är den raka stilen de kör med. Raka puckar. Telefonsamtalen är så effektiva. "Hej det är jag. Hörru hur blir det med där?" Man får ett rakt svar tillbaka och sen säger man tack och hej. Det tog ett tag innan jag vande mig men fan jag gillar det. Det är effektivt. Det finns tid för småprat om det är så, men inget krav. Man kan bli så kvävd att det svenska tjena-tjena-vad-trevligt-vi-har om man inte är på humör. Och så kommer jag sakna vissa utvalda tokiga människor. Typ snygg-tysken. Och kanske något annat. Min hata-teori gick sådär. Give me everything tonight. We might not get tomorrow.

Det jag INTE kommer sakna är en rutten internet uppkoppling och att sitta på landet solo när man vill leva livet, umgås och ha kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar