söndag 3 juli 2011

All the single ladies

Shit jag kollar så mycket på Mad Men att jag börjar bli orolig för att jag kommer bete mig som kvinnorna gör där. I ett avsnitt hade den lilla dottern slagit på pappas resväska med en hammare för hon ville att han skulle stanna hemma och mamman kommenterade typ (fritt översatt från minnet) "Hon gick lös på din resväska med en hammare som en lesbisk". Typiskt lesbiska att hamra. Jag måste ju hålla koll på sånt här vet ni, lesbisk som jag är. Jag fått höra det två gånger från olika personer här nere. Vet inte hur allvarligt menat det var, men jag tror jag är lite förolämpad.

Blev iaf en sväng till kukuk igår. Solo. Det var lite som vilken stadsfest som helst i Sverige. Hann spatsera runt i typ 5 minuter och tänka "ojojoj vad gör jag här?" innan jag träffade någon jag kände-ish. En operatör från jobbet. Har knappt pratat med mannen innan men vi drack några öl och försökte kommunicera, gick sådär. Han var väldigt förvånad över att jag var där själv i alla fall.

- Är du här själv?
- Ja.
- Men.... Du är här själv?
- Ja.
- Men... Själv? Vart är din kompis?

1 kommentar:

  1. Går inte kolla för mkt på mad men.
    Skulle gifta mig med det svinet any day =)
    Dock inte med frugan. För övrigt får jag också höra att jag är lesbisk. Garanterat ännu fler som bara inte säger det.

    SvaraRadera