onsdag 24 augusti 2011

Äta bör man annars dör man. Eller?

Laga mat. Vilket djävulskap. Varenda eviga dag blir jag hungrig. Igen och igen. Vart är det där pillret alla drömmer om? Det som gör en mätt och ger en precis allt man behöver i näringsväg, men inte gör en tjock.

Mat är mest bara trevligt när andra lagar den till en. Eller ibland kan det vara kul om man lagar tillsammans. Man kan ju som skita lite i vilket. Äta i matsalen på jobbet fast det är äckligt och äta fil till middag. Jag gör det ibland. Men så ibland ska jag vara duktig och laga god och nyttig mat. Typ idag. Blev himlans gott. Men det tog tid. Och nu är det snart slut på den här dagen. Jag hann med jobb, handling och matlagning.

Hur fan ska det gå när om/när man får barn? Behöva föda en hel familj med nyttigheter. Respekt till alla matlagande föräldrar säger bara jag. Mammor som pappor. Jag tror att högst på min önskelista vad gäller karlar står bra på att laga mat, och tycker det är kul, så kan jag diska.

Eller så får jag norpa åt mig husmors-Johanna igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar