onsdag 17 augusti 2011

Årsredovisning

Tänk vad mycket som kan hända på ett år. Förra hösten vid denna tid var jag förkrossad och arbetslös hemma i Söderhamn. I september begav jag mig till Stockholm, campade på Johannas soffa och började jobba på Olles. Jobbade, jobbade, sökte jobb, deppade och skrattade emellanåt. Ändå minns jag den tiden med ett visst skimmer nu. Det var så härligt att vara i Stockholm trots allt. Jag tyckte för tusan att det var kul att åka tunnelbana. Haha. Buzz med Johanna. Skämdes bort på min födelsedag. Och Olles var roligt emellanåt. Kan nästan sakna det. Eller delar av det. Det lättsamma. Ut med en burgare. Ska du ha en till öl eller? Jaha du tycker inte om mig? Men skit på dig då, för jag ska härifrån snart. Och dricks.

Sen blev det Västerås. Pendlade häcken av mig, dubbeljobbade och var jävligt sliten. Sen flyttade vi till Hägernäs. Och hade det fint ett tag. Sen blev det hejdå Västerås, hej dubbelliv Sandviken - Stockholm. Och så blev det Tyskland. Nu Sandviken igen.

Känner mig lugnare än på länge. Jobbet är bra. Jag trivs, utvecklas och lär mig tokmycket. Trivs i blåkläder, ut och bli skitig och tjöta med gubbarna. Sen få grubbla, filura och försöka förstå.

Men ändå. Jag kanske skiter i allt en vacker dag. Adios amigos. Bli hippie. Försöka ställa nån liten del här i världen till rätta. Prata spanska. Driva runt. I alla fall måste jag få leva med tron att det är möjligt och tillåtet. För då känns allt mycket lättare.

1 kommentar:

  1. åh, som jag känner då!!
    en vacker dag så drar vi. när du har ditt mc-körkort.
    när var hur NY i höst? kanske behöver jag en weekend....

    och du, varför får jag en sandvikentidning? har du ställt mig på en lista eller e d för jag har aktier? (för det har jag faktiskt!)
    varje gång jag går på b-huset ligger den där och stirrar på mig och säger: läs mig nu då så du för fan vet vad erika jobbar med!

    SvaraRadera