söndag 3 april 2011

För fett hår

Denna helg har varit som balsam för själen. Så skönt att komma bort. Och jag hunnit med så mycket trevligt. Träffat Therese och pratat och skrattat och druckit god öl. Och träffat kusin med familj och myst. Och idag har jag shoppat, det är trevligt att ha råd att köpa kläder :). Och trots att min kära roomie har jobbat mest hela helgen hann vi hänga lite idag iaf. Och så har jag tvättat bilen. Fin fin blev den. Jag har inte lagat mat en endaste gång heller. I fredags åt vi ute, igår blev jag bjuden på jättegod mat hos Veronica och idag köpte jag sushi. Tänk vilket lyx. Jag äter visst bara en gång om dagen på helgerna. Smidigt. Jag har lyssnat på musik också. Högt högt i bilen och här hemma. Nu sitter jag här i soffan med ett glas rödvin (på en söndag?!? jomenvisst, har smuttat lite på den här flaskan hela helgen nu så jag försöker att inte slösa bort alltför mycket, bra ursäkt tycker jag). Och jag har inte varit bakis den här helgen heller. Man blir så mycket piggare i veckorna då. Oj vad gammal jag låter nu, haha. Det enda dåliga är att Handelsbanken spärrade mitt kort lite sådär på måfå. Tekniskt fel. Kände mig som en idiot i affären. De trodde att jag inte hade några pengar kvar. Borde inte banken ge mig lite ersättning för sveda och värk? Jag blev ju alldeles svettig och lite rödblossig. Tur för dem att jag har ett extra kort. Annars hade jag skällt på dem. Men med största sannolikhet hade det väl gått ungefär som min kamp med skorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar