tisdag 8 februari 2011

Sandy Bay

Ja då har det gått två dagar här i Sandviken. Det har varit intressant hittills. Vi har mest haft intro och team-building. Dvs suttit i grupp och berättat om oss själva. Lite halvkonstigt. Generellt tycker jag det är för mycket svenskar. Endast 4 utlänningar: 1 kines, 1 slovakiska (som jag bor med) och 2 amerikanska killar. Och jag har fått reda på mina placeringar. Det blir en period i Tyskland och en i USA, de övriga två här i Sandviken. Lite besviken men bättre än ingenting. Och stället i USA ligger tydligen ca 2h från New York. Grejhöjta! Det blir inte förens i typ december däremot. Och bland det första de sa var att en av tankarna med programmet är att i framtiden kunna rekrytera lättare till utlandspositioner. Exemplet de hade var en position i Barcelona som det hade tagit dem ETT ÅR att tillsätta. Hallå, här är jag ju!!

Det jag sett hittills verkar iaf väldigt bra. Däremot är lägenheten sisådär. Inte särskilt piffig och inte särskilt välutrustad. Tror det får bli IKEA så småningom. Det har även visat sig att jag är hot stuff med min bil. I don't mind. Jag älskar ju min bil.

1 kommentar:

  1. Grymt tjejen!!
    I come visit i stora äpplet och sen förhandlar du till dig en gigantisk lön och bonus för att flytta till barca =)

    SvaraRadera