torsdag 24 februari 2011

Korv

Ja vi har faktiskt ganska roligt emellanåt jag och Nora (min roomie). Hon har lite konstiga matvanor må jag säga. Igår bestod hennes middag av popcorn. Supermättande. Idag var vi och handlade efter jobbet och när vi kom hem frågade hon om jag ville ha lite korv och bröd, hon var rädd att det skulle bli gammalt. Ja sa ja tack, hej och hå, hon lagade maten och serverade mig en hel baugette tillsammans med fem stycken kokta korvar. Jag skrattade gott och sa no way att jag kan käka fem korvar och en baugette. Men hon fick minsann i sig nästan allt. Imponerade. Efteråt frågade hon också om hon kunde lägga ut de korvarna som blev över på gatan, till en hund eller nåt. Men jag sa att det inte var någon strålande idé. Men balkongen då? Njae, tror inte fåglar är så förtjusta i korv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar