söndag 15 januari 2012

More is more?

Folk säger ju ofta att allt är större här i USA och det stämmer ju faktiskt på det mesta. Portionerna är ibland helt gigantiska. Tur att det är det är så vanligt med doggy-bags här, så man inte behöver äta upp allt. Bilarna är stora, vissa människor är stora (men jag hade faktiskt förväntat mig mer fetton), vägarna är stora, det finns ett överflöd av vägskyltar (framförallt stopskyltar över-överallt - vad är det för fel med väjningsplikt? det är inte logiskt) med mycket mera. Men att tandborstarna skulle vara större hade jag inte räknat med. Köpte en ny precis när jag kommmit hit, min gamla var lite trött. Köpte exakt samma märke, och när jag använde den första gången upptäckte jag att den var på tok för stor för min mun. Jag har ju problem med vanliga tandborstar för sjutton. Mycket konstigt.

Här är det för övrigt söndag. Jag har tagit en mastodontsovmorgon, skypeat, druckit kaffe, ätit godfrukost och ska nu samla energi för att ta mig ut och göra nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar