torsdag 22 december 2011

Nu är det...

... JUL! förvånad va? du trodde det var påsk? nähäedu. Jul. Skinka, cheddarost, lax i överflöd och choklad! Öl, umgänge, nerv-på-gående, kärlek, mätthetskänslor som får en att undra hur jävla dum i huvudet man kan vara att man åt så mycket, tupplurar på soffan och eventuellt en uns bitterhet över att julen aldrig längre är som julen var.

Men jag skiter i att julen inte är som julen var. För jag får i alla fall vara ledig. Och man får umgås. Även om det blir mycket stundvis så är dom ju för goa också.

Jag har maraton-pack-städat här idag efter jobbet. Det var ju inte bara en vanlig jul-packning-städning, utan jag drar ju till U.S. of A efter jul- och nyårstouren. På schemat står Söderhamn - Upplands Väsby (kusin vitamin) - Söderhamn - Stockholm (nyår) och sen bär det iväg. Kul i jul!

Allt klart och jag väntar bara på torktumlaren som tar så ofantligt lång tid. Bilen är packad och skrapad så nu tror jag minsann att jag bestämmer att tumlarn är klar. Sådetså!

Hoppas ni får en fin jul mina fina vänner! Ät, umgås, skratta, bråka, slappa och ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar