torsdag 6 oktober 2011

Tjuvlyssnat på Öl och Whiskymässan

Lagomt fräsch 27-årig kvinna går fram till baren - En IPA tack.
Lite äldre men också rätt fräsch man - Jaha? En tjej som dricker IPA? Det är väl inte tjejdricka va?

Okej jag kan avslöja att den fräscha 27-åringen var jag. Oväntade vändingar, I know.

Hur som haver diskuterade vi en liten stund, jag tyckte han hade lite tråkig syn på kvinnor och deras öldrickarvanor, men nej nej han insisterade att kvinnor dricker mest ljus, vattning lager. Jag höll med lite halvt för den goda stämningens skull (man kan ju inte alltid vara rabiat). Min jag sa in en snus bara för sakens skull varpå han kommenterar: - Jaha snusar du också? Dig skulle man ju aldrig kunna presentera för farmor.

Tänk vilket tråkigt liv jag skulle ha om jag skulle leva upp till karlars förväntningar på hur man ska vara. Sicken tur att jag inte bryr mig.

På söndag drar vi till Dublin (Jihoooo!). Där inbillar jag mig att man får dricka öl som en karl bäst man vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar