söndag 4 september 2011

Söndag utan ångest

Hej och hå. Liten men stor dag. Kanske. Söndag. Ingen ångest. Inga tokiga tankar. Känns kul att gå till jobbet imorrn. Jag har sovit som en häst i helgen (i jämförelse med tidigare helger och veckor i alla fall) så jag är till och med utvilad.

Helgen har varit väldigt trevlig. Myspys och umgänge med en massa bra människor. Det blir jag glad av. Och det är så mycket kul som händer nu i höst. Det verkar ju just vara hösten som är det som alla pratar om nu. Man märker det i luften. Vi var och shoppade i lördags och precis som mig var det en miljard till idioter som letade höstskor och höstjacka. Men jag lyckades alldeles strålande med min inköp, särskilt i förhållande till tiden jag la ner. Men jag kanske får räkna in Hannas tid där också, och Kattis. För tänk utan dem hade jag säkert inte hittat den där snygga jackan på Zara. Zara går egentligen emot min principer för jag måste alltid köpa en storlek större än vanligt. Och hur kul är det?

Men jag är en av de som gillar hösten. Få sätta på sig en mysig halsduk. Fram med stövlarna. Promenad i friskluften. Dricka te och mysa med filten. Löv i fina färger. Det är det som kommer därefter som är värre. Slask, svinkallt och mörkt mörkt mörkt. Men här tar vi inte ut några sorger i förskott. Och så fyller jag ju faktiskt år på hösten. Det kan ju vara kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar