tisdag 24 maj 2011

Vilse i skogen

Tomten bor i skogen var det någon som sa en gång. Undra sa flundran vem det kan ha varit. Jag var också i skogen idag. Det är som sagt fint att promenera och springa här men satan vad svårt det ska vara att markera ut lederna då. Av tre försök har misslyckats samtliga. Och det enda jag vill är att följa 5 km spåret. Idag var jag ute i 1,5 timme minst, varav jag sprang en hel del. Kändes som att jag tog mig runt halva Tyskland. Men skam den som ger sig.

Imorrn efter jobbet åker vi till Düsseldorf, vi har Cultural Training i två dagar och sen stannar vi över helgen. Kanske åker vi till och med till Köln. Cultural Training ska bli trevligt. Jag tror jag behöver det. Jag börjar anpassa mig men det är inte alltid lätt.

För övrigt har jag börjat prata tyska med operatörerna, de flesta kan ju ingen engelska. Eller snarare: de pratar tok-långsamt (jag förstår faktiskt en hel del så länge det inte rör sig om alltför komplicerade saker) och jag stakar fram mina frågor i en kombination av tyska/spanska/svenska/engelska. Lite allt möjligt kommer ut. Kroppsspråk är ju också sjukt underskattat. Jag kommer vara awesome på charader efer detta. Men jag tror de tycker det är roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar