lördag 21 maj 2011

Tze Germany

En vecka avklarad snart. Som alltid är det omtumlande så här i början, mycket att ta in. Jag kan faktiskt säga att jag inte har haft sådana problem med "kultur" här som någon gång innan. Inget major hittills, men det är lätt att göra fel bara genom att vara en helt vanlig svensk. Jag kämpar lite med att hitta en balans mellan att ifrågasätta och lära, men inte förlämpa någon. Och tider är ASVIKTIGA. Satan i gatan. Den som lever får se hur tusan detta slutar.

För övrigt var vi ute och gjorde Bielefeld igår, de två killarna som går ett annat program (vi har överlappat en vecka), jag, min buddie och två kollegor. Helt okej uteliv verkar det som.

Nu ska jag duscha och bara hänga i mitt nya rum. Det är litet, men det är väldans mysigt, som ett vindsrum med snedtak och utsikt över åkrarna och fåren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar