lördag 14 maj 2011

Packa pappas kappsäck

Jag är så jävla less på att packa. Känns som att jag inte gjort något annat den här veckan och den senaste tiden. Igår hade jag en sån där härlig dag då jag gjorde allt som jag egentligen inte vill göra, men måste. Typ fixa recept på getingmedicin, försöka förstå mina försäkringar och prata med försäkringsbolagen och annat trök. Jag säga er att getingmedicinen är en riktig kamp med tanke på att jag bor överallt men ingenstans. Ingen ville hjälpa mig i början. Nej du tillhör Täby. Men i Täby har jag aldrig träffat någon läkare. I Söderhamn har jag aldrig träffat någon läkare och jag är inte skriven på deras vårdcentral. I Linköping har jag varit hos läkaren men oj så besvärligt. Suck. Men jag lyckades.

Hur om haver, det är så gott som färdigpackat nu. Blir nog lite övervikt, men må så vara då, jag kan inte ta bort nåt mer nu. Impossible.

Jag har packat ihop mitt liv på singelslingan. Sorg. Jag tror det är första gången ever som jag flyttat från ett hem som egentligen inte vill flytta ifrån. Jag har varit ledsen andra gånger när jag flyttat också, Barca sörjde jag rätt ordentligt, men det var aldrig ett alternativ att stanna. Nu måste jag lämna nåt som jag inte vill. Jag har trivts så fantastikt bra med Johanna. Men som vi alla vet by now, life's a bitch. Och samtidigt ska man ju lämna när man är på topp.

Och nu är det dags för Tysklandet. Två månader känns väldigt lagom. Kommer bara svischa till är jag hemma igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar