fredag 25 mars 2011

Time flies

Livet rullar på en rasande fart. Igår träffade vi en dam som vi även träffade vår andra vecka här. Hon är gravid och magen hade växt en hel del. Samtidigt som det känns som att jag precis började. Hur gick det till? Det är fortfarande intensivt och det är fortfarande kul. Och omtumlande. Så mycket fakta, så mycket människor och så mycket att fundera på. Jag känner mig lite frånkopplad den övriga världen.

Fick lön idag. Sweeeeet. Men sen loggade jag in på banken och betalade (nästan) allt som ska betalas. Mindre kul. Visst jag tjänar bra men usch vad det försvinner fort. Jag är bra på att spendera pengar och jag är bra på att bli irriterad på mig själv för att jag är så bra på det, utan att egentligen få mycket för det i slutändan. Men ännu har jag inte hittat motivationen för att skärpa till mig. En vacker dag. Fick se en av mina kollegors excel program idag, som han använder för att hålla koll på vart han gör av med pengarna, och jag måste nog säga att jag blev lite upphetsad. Ordning och reda. Excel is da shit. Som sagt, en vacker dag.

Hoffmaestro var asbra by the way. Synd bara att scenen var så låg att jag knappt såg dem. Hade gärna dreglat lite, var ju lite halva poängen. Men men. Imorrn stockholm med hela gänget. Vi åker klockan åtta. Vilket betyder att jag ska sova snart.

Har även varit på Scorett och hämtat mina stövlar idag. En dragkedja pajade för ett tag sedan, 3½ månad efter att jag köpte dem. Och de kostade 1700 kronor. Jag tyckte de skulle fixa. De tyckte att det var slitage. But how? För att jag har gått och gnidit ihop dem. Ja eller hur. Jag skällde och var bitter och försökte och försökte för jag är less på att vara snäll och bli utnyttjad i return. Men det gick inte. Kanske om jag hade orkat lite mer, men det gjorde jag inte. Men de tog halva kostnaden för omklackning + ny kedja i alla fall. Huvudsaken är att mina fina stövlar är tillbaka, nyputsade och redo för storstaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar