lördag 5 mars 2011

Post

Kommer ni ihåg den tiden när det var spännande att gå till brevlådan och hämta posten? För att man kanske, kanske hade fått ett brev. Från en brevkompis, en vanlig kompis eller någon släkting. Eller ett fint kort. Ibland kom det väl diverse "viktiga" brev (men kan inte komma ihåg vad nu, kanske banken?) men de lämnades snabbt över till mor eller far efter att man fått äran att öppna det i alla fall.

Men nu? Nu är det räkningar och försäkringar och lån. De vill bara ha och ha och berätta för mig hur mycket jag är skyldiga dem. Jag la min kofta över brevhögen som växt här nere i Hägernäs när jag kom hem igår. Och där ligger den kvar så jag slippa ta itu med fanskapet just nu.

Nu hatar jag fan post.

2 kommentarer:

  1. Men har du fått nån post av mig än då?
    kanske inte hunnit komma när du var hemma...

    snyggt jobbat med träningen iaf! Här är det beach 2008 som gäller...

    Jag är t.o.m. me i en chipstävling! =)

    http://mysmatchen.se/bidrag/hot-bea-1/#/

    sjukt deppig för jag inte tål sourcream & onion så jag tycker jag förtjänar att välja!

    SvaraRadera
  2. Jaa jag har fått post av dig, via mamma, så det var ju trevligt för omväxlings skull :)

    Heja chips! Och heja beach 2008!

    SvaraRadera