torsdag 27 januari 2011

jag är så lycklig jag är så lycklig måndag tisdag onsdag torsdag fredag lördag söndag.

Vägen till lycka med den fantastiskt Hanna Hellquist går ju på svt nu för tiden. Bra program. Kanske inte så matnyttigt som kan behövas när man ska söka lyckan for real, men ändå. Igår pratade de lite om att vi kanske funderar på tok för mycket om vi är lyckliga eller inte. Och det tror jag stämmer på mig. Jag är alldeles för självcentrerad och tillbringar så mycket tid att utvärdera hur jag mår.

Morgonpasset är i alla fall den bästa vägen till lycka just nu. Nästan inge jobbigt alls att köra 1,5h på morgonen när jag har dem i radion. Vägen hem är inte heller farlig, jag gillar att köra bil. Det jobbiga är bara att det blir så lite tid över på kvällarna. Jag går och lägger mig vid 21.30 som en annan pensionär.

Men snart är det över med det också. En vecka kvar i Västerås. Sen blir det Sandviken. Jag ska få en roomie. En icke-svensk. Och det är typ så mycket jag vet hittills. Men jag är taggad. Fast lagom taggad, inte sådär taggad att allt kan bli hejcon bacon.

Bruttan jag försöker lära upp på jobbet går mig lite mer på nerverna för varje dag. Hon är lite för burdus och gå-påig för min stil. När man ska lära sig ett nytt jobb tycker jag att man tar det hyffsat passivt den första veckan, men icke. Well well, det går bra för oss iaf. Hon hajjar allt rätt fort så det är ju bra det i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar