lördag 22 januari 2011

inte lätt när det är svårt

Att få en parkering här på flygvilleslingan har varit en följetång utan dess like. Lite för att vi hyr i andra hand och allt vi gör måste gå genom damen vi hyr av, men mest för att denna dam har en tendens att vara omständig. Hon är väldigt trevlig, men inte särskilt snärtig om man säger så.

Hon har lämnat olika nummer på lediga parkeringar minst tre gånger nu, varje gång har jag bestämt mig för en av dem, för att sen få veta att det är andra nummer som gäller. Senaste gången bestämde jag mig för nummer 22 som skulle vara nere på flygvillevägen, under tak, vilket jag dubbelkollade med henne, just för det finns dubbletter av alla nummer (flygvilleslingan och flygvillevägen). Men jo, jo, det var den under tak. Jag blev inte särskilt förvånad när papperna landade och det var nummer 22 på flygvilleslingan UTAN tak. Men orkade inte bry mig. Så igår ringde hon och hade ju själv observerat att "men det står att det är utan tak". No shit Sherlock. Tror nu att den änteligen är beställd. Måste egentligen vänta på parkeringstillståndet men eftersom det inte finns några andra parkeringar har jag ställt mig där ändå. Ingen bra ide, för idag har jag fått p-bot på 500 spänn. Ska se om jag kan flörta mig ur det.

Annars är det jävligt najs med bil. Idag har vi varit i Arninge och handlat på boa och coop.

Igår var det fredagsmys. Både jag och Johanna somnade på soffan runt 22 tiden och vaknade inte förän 02 och släpade oss i säng. Ikväll däremot blir det klackarna i taket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar