lördag 13 november 2010

på väg

Vinden har sannerligen vänt. från hemlös arbetslös ho-bo till anställd och boende, eller vad nu motsatsen till hemlös blir. Eller jag har ju såklart haft tak över huvudet, inget eget bara, men nu så! Jag och Johanna har nämligen tackat ja till en lägenhet. Det är en trea i Hägernäs strand. Som jag uppfattat det är ett rätt lyxigt området, men ligger däremot lite off. Men det skiter vi i. Att få något centralt lär ju inte hända inom de närmast åren. Och den har en massa saker som väger upp:
- Helkaklat badrum med badkar och golvvärme
- I princip helt nybyggd --> Fin och fräsch
- Stor balkong ut mot ett litet skogsparti --> solning och grillning på ballen
- Ligger tillräcklig åt fanders för att jag kan göra avdrag för resor den dagen jag köper en bil och pendlar till västerås med bil istället
- Johanna har nära till jobbet
- Snabb inflyttning

Så känns jättebra. Jag är på väg mot ett vuxenliv. Jobb och hem avklarat. Nu saknas en bil och en karl. Sen klarar jag nog inte av så mycket mer på ett tag. Morgontofflor och tidning vore iofs också najs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar