onsdag 3 november 2010

nattbloggande igen

Jaha så var jag hemma. Hektisk dag på jobbet. Nähä? Jag har fortfarande inte kopplat ihop ett och ett, jobbet är alltid stressigt, eller iaf nästan. Halva stan var inne idag och kollade på Real Madrid mot Milan. Tror jag det var iaf, haha. Jag har ju knappt tid att slå ett öga på teveapparaten själv. Några kunder var bittra, andra var jättesnälla, som vanligt alltså. Jag hann precis springa till tunnelbanan och hann med sista hem, annars ryker ju dricksen till taxin, vilket inte är så kul.

Men jag måste då säga det, att serveringsbranschen är inte en särskilt trevlig bransch. Iaf inte hos oss. Ingen sjukersättning. Tar någon en springnota från dina bort är det bara att hosta upp från egen ficka. Stress, stress, stress. Nu i helgen har jag bytt bort två pass för att kunna åka till Linköping på partaj, men tjejen som tog mina pass är nu sjuk, hinner hon inte tillfriskna är det bara att stanna hemma och jobba. Fast att jag redan jobbat en massa extra. De drar av pengar på lönen för maten utan att säga något, man får inte ens en chans att säga att man inte ätit vissa dagar. Nej det är inget jag hoppas ska vara länge till. Insåg igår att nu är det ju för fan november. Och jag har fortfarande inte fått ett riktigt jobb. Vad är det för jävla fel?!?! Fick negativt besked från stena igår. Det sög rätt hårt.

Och jag är så taggad för att kliva upp i arla morgon imorrn och göra mig fin för intervju. Eller? Är ju så jävla svårt att sova när jag kommer från jobbet, man är helt uppe i varv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar