onsdag 5 september 2012

if tomorrow comes

Jag har varit "sjuk". Eller så har jag varit hemma och städat. You pick.
Är jag sjuk? Halvt sjuk. Halva jag mår bra? Sjukskriven femtio procent från och med imorrn.
De andra femtio procenten ska ägnas till praktikaliteter och själavård.
Självavård kan vara att städa. Det ger mig ro i alla fall. I en av mina absoluta favoritböcker har huvudpersonen spårat lite och jobbar som städerska fast att hon är en jätteduktig konstnär egentligen. Hon kan inte måla längre för hon är så trasig inuti. Typ. Jag förstår henne. Organisera garderoben blir nästa projekt.

En kväll när jag låg i sängen förra veckan kändes det inte alls som en möjlighet att jag skulle dö under natten. Då tänkte jag på stackars mamma och pappa som skulle få städa ur min skitiga lägenhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar