fredag 7 september 2012

I will always be your soldier

Oh hear me when I vow
That I will always be your soldier
I’ll be marching by your side
I’m not deserting
I’ll be there for you
Oh please please believe in this oath allegiance


En sensommar vill jag minnas det som, när jag var uppe och hälsade på AK i Sundsvall. Hon bodde där då och det var Gatufest i stan. Vi var fattiga och inte särskilt party så mest satt vi i hennes lägenhet och kollade på någon välgörenhetskonsert. En massa bra musik. Jag sov på madrass på golvet och en kväll somnade AK innan mig (vilket nästan aldrig hände annars). Då reser hon sig upp och frågar mig "Var tog Tori Amos och dom vägen?" Haha, jag kvävde en fniss och sa åt henne att somna om. Men en av kvällarna piffade vi upp oss och kostade på oss ett inträde på Gatufesten. Jag tror vi såg Timbuktu och vi såg Marit Bergman. Som spelade I will always be your soldier. Då sjöng vi högt, högt tillsammans att vi alltid skulle vara varandras soldater.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar