måndag 5 mars 2012

En måndag mitt i livet kan vara

att vara vakna som ett lik, finnig och jävlig i hyn men att inte riktigt orka bry sig, utan istället skratta åt eländet och veta att det är ju så det blir när man slarvar.

att vara rätt värdlelös på jobbet men inte riktigt orka bry sig mer än att försöka gömma sitt smsande och lägenhetsletande. Imorrn kommer jag ju vara mycket bättre igen.

att bli flinad åt hos bilsnubbarna utan att veta varför men inte ta illa vid sig, det är väl kul om jag kan ge honom lite glädje?

att veta att snart är helgen här igen och det är ju faktiskt rätt kul att jobba.

att inse att nu står jag på gränsen till ett nytt kapitel igen, och känna sig helt okej och tillfreds med det.

att känna våren sakta men säkert smyga sig fram, inse det absurda i att solen totalt bestämmer över min lycka, och vara glad bara för att jag vet att jag kommer vara glad ett tag nu.

att laga pyttipanna med lösstekt ägg, tycka att det är så jävla gott och sedan lyxa till med en chokladbit som efterrätt.

1 kommentar:

  1. typ som att komma på sig själv med att sitta hemma och huka framför datorn och inse att det är fredag och man är finnig, och det regnar. Kul kul.

    SvaraRadera