måndag 21 november 2011

nyckelen och cykelen

Om man hinner äta middag på cirkus ½ reklampaus - då äter man kanske lite för fort va? Eller är det ett tecken på att reklamen är alldeles för lång?

Måndag idag... helt okej sådan men ändå. Jag vaknade pigg imorse efter sjukdom+kryssning, så det var jävligt najs i alla fall. Blev även av med min lånecykel imorse, en kollega var här och hämtade den, eftersom jag har lagat punkan på "min" cykel nu. Men jag hittade inte nyckeln för allt i livet, yrade runt här och rev upp allt. Hade en cykelnyckel men den passade ju inte. Så jag fick ta bilen. Har gått och funderat idag vart FAN jag kan ha lagt den. Hur många ställen finns det att lägga en nyckel på? När jag kom hem kollade jag fickor, i lådor, i skor, i skafferiet etc. Gav upp en stund för att laga mat och får en snilleblixt - det är ju inte fel nyckel, det är fel CYKEL. Min roomies cykel står ju faktiskt också i cykelrummet. Ilade ner i cykelrummet och provade igen, mycket riktigt, det gick alldeles utmärkt att låsa upp cykel som stod bredvid. Hahaha. Det är inte alltid lätt här i världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar